02 d’abril, 2009

Un embaraç mediàtic

Un transexual masculí aixeca polèmica a l'anunciar que és el primer embaraçat d'Espanya


Diu que està "saturat dels mitjats de comunicació", va d'entrevista a entrevista des de fa diversos dies i, tot i així, Rubén Noé Coronado Jiménez, de 25 anys, assegura "viure aliè" a la polèmica mediàtica que aixeca. Perquè ha anunciat que està embaraçat i espera bessons però es sent pare. Embaraçat o embaraçada?


Rubén contesta que en masculí. "Em sento i seré el pare", precissa. "El meu cas no té misteri", diu.
Va nèixer dona, però és transexual masculí (se sent home). Va fer un tractament de masculinització i es va extirpar els pits, però no es va sotmetre a una operació genital de canvi de sexe, així que conserva l'aparell reproductor femení. Fa un any va decidir amb la seva parella, una dona de 43 anys, tenir fills. Ella no els pot tenir i Rubén va decidir tenir-los.

Quan se li apunta la contradicció de definir-se home i embaraçar-se, replica que "només aprofita" el seu aparell reproductor, però que desprès de l'embaraç pensa sotmetre's a la operació de canvi de sexe.


Tot això ha despertat tot un ventall de problemes ètics, que la societat espanyola s'està plantejant. Hi ha només un precedent als EEUU.

Creieu que és ètic deixar que un home (legalment és home) pugui quedar-se embaraçat?

3 comentaris:

  1. Jo considero que es completament etic. Aquest "home" sera dona vulgui o no vulgui i aixo ho demostrara sempre la seva dotació genetica. Una altra cosa ben diferent es el que se senti ell mateix i considero en que no ha d'haber-hi cap problema en que utilitzi l'aparell reproductor femeni del que esta dotat.

    Xoan

    ResponElimina
  2. Doncs a mi em sembla una severa mamarrachada... Segons quines siguin les circumpstàncies sóc una dona però l'estat m'ha de financiar el canvi de sexe perquè em sento un home?

    Si realment es sent un home em sembla injust, estúpid i sumament incorrecte que es pugui quedar embarassat. Seria com si al final de Lost Benjamin Linus sigués Jacob... Poder, pot ser el final, però seria trampa.

    ResponElimina
  3. jajajaja em semblen molt correctes ambdues aportacions, tot i que soc més del parer del Dani...

    ResponElimina

Copyright Text

"Bon Dia Ciència"